Skip to main content
Category

TERAPI DIRI

TERAPI DIRI

Apa Yang Kita Mahu Dalam Hidup Ini?

Setiap pintu yang tertutup kemas memerlukan kunci tertentu untuk membukanya. Pintu syurga dapat dibuka dengan kunci SABAR. Lumprahnya, sebagai manusia, kita mendambakan atau menginginkan kehidupan yang bahagai, kaya dan berjaya di dunia dan juga di akhirat. Kejayaan yang bagaimanakah yang dimaksudkan? Iaitu kejayaan yang penuh dengan keberkatan dalam hidup.Dalam buku…
Admin
September 18, 2022
doa melembutkan hati anak
TERAPI DIRI

7 Tips Nak Melembutkan Hati Anak

"Ya Allah! Stressnya dengan perangai anak yang degil ni! "😪😪 "Ya Allah! Macam mana nak buat kerja ni. Bersepah-sepah sana sini" 😩😩 Pernah tak berada dalam situasi ni? Aku selalu lah jugak. Yelah mak anak 3 ni bukanlah boleh tahan sabar tahap dewa. Ada masa, aku pun boleh jadi rimau.…
Admin
October 17, 2020
TERAPI DIRI

Merawat Hati, Menarik Rezeki

Petikan dari buku 111 Formula Tarik Rezeki Hati yang mati umpama jasad yang bernyawa tetapi jiwanya kosong. Hati adalah racun dan punca penyakit, hati juga punca segala bahagia dan kesihatan fizikal dan rohani. Merawat Hati Hati boleh dirawat dan dihidupkan kembali dengan hanya satu cara iaitu dengan menyerahkan kembali kepada…
Admin
September 9, 2017
TERAPI DIRI

Usaha Jer Dah Cukup…

Ada orang ingat hanya dengan usaha keras je dia mampu berjaya. Bukan sebab amalan-amalan dekat dengan Allah seperti solat dhuha, sedekah, doa dll. Dia lupa kejayaan tu Allah yang beri, bukan sebab usaha dia pun. Dia mampu usaha tu pun Allah yang izinkan. Segala strategi bisnes pun Allah yang ilhamkan.…
Admin
September 4, 2017
TERAPI DIRI

Doa Yang Sama, Namun Hasilnya Berbeza

Kita boleh doa hal yang sama, minta sesuatu yang sama dengan rakan kita doa, Namun, mengapa hasil yang kita dapat berbeza? Kerana keyakinan berbeza. Ada orang ber-doa.. Yakin betul. Ikhlas meminta dari Allah. Ada orang, ber-doa namun ragu-ragu. Boleh ke ni, dapat ke ni, macam mana nak dapat ni.. Memang…
Admin
September 4, 2017
TERAPI DIRI

Kenapa dah istighfar, hati masih tak tenang?

Bila kita istighfar, jangan main sebut je "Astaghfirullahaladzim",  namun tak faham pun maknanya. Makna istighfar mesti diserap ke dalam hati penuh makna dan rasa insaf. Maknanya "YA ALLAH, AMPUNI DOSAKU" Bukan itu sahaja, kita kena bayangkan pula dosa yang mana satu yang mahu Allah ampunkan. Kena ingat, kena rasa dosa…
Admin
September 2, 2017
error: Content is protected !!